Globalizacja i rozwój technologiczny przekładają się na handel międzynarodowy. Dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce liczne możliwości rozwoju daje cross-border z IdoSell. Sprawdź, co to takiego, i co możesz zyskać.
Obecnie właściciele sklepów internetowych mogą sprzedawać produkty nie tylko w kraju, w jakim działają (np. w Polsce), ale też na praktycznie dowolnych rynkach zagranicznych. Umożliwia to handel transgraniczny, czyli cross-border. Jest to jedna z najszybciej rozwijających się branż. Sprawdź, na czym polega, a także, jakie możliwości daje cross-border w IdoSell.
Cross-border – na czym polega?
Cross-border to nic innego jak handel transgraniczny, czyli sprzedaż towarów bądź usług do klientów w innych krajach. Odbywa się w trzech głównych modelach:
1) B2C (business-to-consumer) – jest to sprzedaż bezpośrednio do zagranicznych klientów indywidualnych;
2) B2B (business-to-business) – handel pomiędzy przedsiębiorstwami;
2) D2C (direct-to-consumer) – sprzedaż bez pośredników, polegająca na przykład na tym, że producent sprzedaje swój towar bezpośrednio zagranicznym klientom.
Oczywiście w naszych czasach cross-border często odbywa się przez internet. Sprzedaż online daje bowiem firmom możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów na całym świecie. Wystarczy, że kupujący mają dostęp do Internetu.
Cross-border – co trzeba wiedzieć?
Jeśli działasz w branży e-commerce i planujesz skierować swoją ofertę do zagranicznych klientów, powinieneś pamiętać, że cross-border daje możliwość zdobycia nowych rynków, ale też wiąże się z kilkoma wyzwaniami.
Przede wszystkim, należy koniecznie dostosować się do specyfiki lokalnych rynków. Niezbędne jest zatem odpowiednie tłumaczenie treści, stosowanie waluty obowiązującej w danym kraju oraz wygodnej dla klientów metody płatności. Rzecz jasna, nie możesz zapominać o tym, że Twój sklep musi działać zgodnie z prawem konkretnego państwa i mieć przygotowane odpowiednie regulaminy kupna-sprzedaży. Do tego dochodzi konieczność zapewnienie sprawnej logistyki i obsługi klienta na wysokim poziomie. Warunki te powinieneś spełnić, aby Twój sklep internetowy zyskał przewagę konkurencyjną i mógł budować lojalność klientów na nowych rynkach zagranicznych.
Cross-border w IdoSell – jakie oferuje korzyści?
Aby prowadzić skuteczny, efektywny handel transgraniczny przez Internet, zdecydowanie warto skorzystać z usług profesjonalnej platformy e-commerce. Innymi słowy, wejść ze swoimi produktami ma marketplace. Jest to doskonałe rozwiązanie, kiedy chcesz sprawdzić, czy na danym rynku istnieje zapotrzebowanie na oferowane przez Twój sklep produkty lub usługi.
Świetnym wyborem jest cross-border w IdoSell. Co zyskasz, przenosząc sklep na tę właśnie platformę?
Przede wszystkim, korzystając z rozwiązań IdoSell, możesz otworzyć sklep zagraniczny z każdą walutą oraz w każdym języku, co gwarantuje praktycznie nieograniczony zasięg i miliony potencjalnych klientów.
Uściślając, platforma oferuje moduł tłumaczeń automatycznych oparty o sztuczną inteligencję. Nie tylko przetłumaczy on Twój e-sklep na start, ale też będzie na bieżąco tłumaczył kolejne treści. Dostępnych jest ponad trzydzieści języków. Z kolei usługa Composer pomaga szybko i sprawnie przetłumaczyć automatycznie także szablon sklepu. Zauważyć trzeba, że tłumaczenie jest zgodne z wymogami SEO. Możesz ustawić do każdego języka osobny zestaw słów kluczowych, tytuł, opis i dostosowane hiperłącza.
Kolejną możliwością są liczne integracje z zagranicznymi systemami płatności, firmami kurierskimi oraz centrami fulfillment. Przekłada się to na bardzo sprawną obsługę klientów, a zatem ich zadowolenie.
IdoSell umożliwia także prosty eksport towarów na zagraniczne marketplace’y, a także do najpopularniejszych europejskich porównywarek cenowych. Pozwoli Ci to przyciągnąć ruch do swojego e-sklepu.
Innym plusem jest automatyczne wyliczenie stawek VAT dla konkretnego państwa. Do tego dochodzi pomoc w rozliczaniu cła przy sprzedaży poza Unię Europejską.
IdoSell zapewni również gotowe wzory regulaminu, polityki prywatności czy cookies, a także funkcję aktywnej zgody na politykę cookies. Dzięki temu Twój e-sklep spełni wszelkie wymogi Unii Europejskiej.
Oczywiście na każdym kroku otrzymasz stosowne wparcie ze strony specjalistów, a oferta dostosowana będzie do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Wszystko to sprawia, że cross-border w IdoSell stanowi idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców z branży e-commerce.